Es porta a terme el taller de comunicació científica organitzat pel CWP i impartit per la Mandarina de Newton

  • En el taller de Formació en comunicació científica i aigua es varen realitzar tres activitats, individuals i grupals, per a poder conèixer millor el públic i focalitzar el missatge que volem donar quan comuniquem

El passat 19 de març es va portar a terme el taller de comunicació científica, on de la mà de La Mandarina de Newton, una empresa de més de 15 anys, centrada en la ciència i la tecnologia. Es van donar a conèixer els objectius principals de la comunicació científica per als no experts, que inclouen: informar sobre els descobriments científics, augmentar la consciència i l’interès del públic, influir en les actituds i els comportaments de les persones. També es va posar èmfasi que la comunicació es tracta de connexió entre el contingut i la realitat, connexió dins i fora del món acadèmic, connexió entre formats, connexió amb altres persones i institucions. Si volem tenir una bona estratègia de comunicació, ens hem d’assegurar de connectar bé els nostres continguts amb la realitat.

En el taller de Formació en comunicació científica i aigua es varen realitzar tres activitats, la primera d’elles, en format individual, cada un dels assistents i participants al curs havia de descriure com és el públic al que es dirigeixen. La segona i tercera activitat es va portar a terme amb petits grups, entre 2 i 5 persones, on havien de pensar on interaccionen els diferents els interessos personals, institucionals i per part del públic.

Finalment, diferents entitats associades al clúster van presentar casos d’èxit en comunicació científica de la mà d’Alicia Arroyo de l’Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA-CSIC), Marina Presas d’Eurecat i Albert Palou del BETA Technological Center.

Similar Posts