PRESENTACIÓ DE L’ESTUDI EMPRESA ACCIÓ AMB UN CAS D’ÈXIT DEL CATALAN WATER PARTNERSHIP

El passat 17 de novembre la Fundació per la Indústria i la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Treball van organitzar la presentació de l’estudi: La transició cap a la competitivitat sostenible: l’impuls del valor compartit a Catalunya. Col·lecció Papers de l’Observatori de la Indústria, 18. En aquest estudi s’inclou com a cas d’èxit com el Catalan Water Partnership conjuntament amb INNOVACC, el clúster de la carn de porc de Catalunya van dur a terme actuacions per millorar l’impacte en el consum d’aigua, els costos associats i la garantia de la Qualitat de l’aigua, així com els Estudis duts a terme sobre el sector i sobre diverses empreses de la carn, i com diversos socis del CWP disposaven de tecnologies per ajudar a reduir l’impacte ambiental.

Aquest tipus de projecte encaixa perfectamente i s’ha considerat com un model en la idea de valor compartit, en la qual se centra aquest treball, és a dir, entendre la competitivitat empresarial com un concepte coherent amb accions que impulsen proactivament la transició cap a la sostenibilitat. L’estudi analitza com el valor compartit a les empreses pot contribuir a que transitin cap a formes de competitivitat més sostenibles i exposa casos pràctics empresarials i de clústers i els autors són: Alberto Pezzi, Edurne Magro, Henar Alcalde, Laia Castany, Marta Marsé i James Wilson.

Miquel Ribé, President de la Fundació per la Indústria, va donar la benvinguda als participants i seguidament Natàlia Mas, Directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ Generalitat de Catalunya, va fer una contextualització de l’estudi. A continuació es va fer la presentació de l’estudi a càrrec d’Edurne Magro, Investigadora Sènior, Orkestra – Instituto Vasco de Competitividad i Alberto Pezzi, Sènior Manager d’Estratègia Competitiva a la Direcció General d’Indústria.

Per acabar es va dur a terme un debat amb protagonistes de casos empresarials i de clústers, amb la participación de Marta Marsé Vidri, Cap d’Anàlisi Estratègica Direcció General d’Indústria, Anna Badia Planas, Responsable d’impacte social i mediambiental d’Ecoveritas, i Xavier Amores, Director del Catalan Water Partnership.

DESCARREGA L’ESTUDI EN PDF

Similar Posts